Q&A

This Q&A page is discontinued.

Please send an email to it@nmbu.no for computer-related questions. Students can also contact Datatjenesten, and employees their local ‘IT-ansvarlig’.

14 thoughts on “Q&A

  1. Christian

    Hi.

    is my postboks adress also changing from Postboks 1009 UMB to Postboks 1009 NMBU ?

    1. Bård Holtbakk

      Hello

      It is sufficient to use:

      Postboks number
      1432 Ås

      No UMB/NMBU required.

      Regards
      Bård Holtbakk

  2. Xijiang Yu

    Is it possible to connect our university account to the free iPad version of lync, word etc?

    1. Bård Holtbakk

      We have not yet received any information from Microsoft regarding iPad office tools, and it is not available on our download-page. As soon as we get information about this we will post it in the documentation section. You may also check with your local “IT-ansvarlig” for information later, or email it@nmbu.no

      Regards
      Bård Holtbakk

  3. Mathias

    Hei,

    Jeg har et par spørsmål/ønsker:
    Er det mulig å få oppgradert IE9 til IE11 på maskinene på datasalen?
    Jeg får bare til å installere Spotify, ikke Wimp. Er dette noe som kan gjøre noe med?
    Kunne dere installert OneDrive/DropBox klienten slik at man får lettere tilgang til sine filer? OneDrive vil være førsteprioritet for min del!

    Mvh
    Mathias Espeland

    1. Bård Holtbakk

      Heisann

      Dessverre ikke mye positive svar til spørsmålene dine. IE11 krever en del testing mot eksisterende applikasjoner før den blir lagt ut. Denne jobben kommer ikke til å bli gjort før jobben med å innføre “NMBU-regime” på maskiner på datasalene blir gjort. Det estimeres å gjøres i løpet av sommeren. Når det gjelder de andre ønskene er det faglig programvare som blir prioritert på datasalene. En sky-tjeneste burde være mulig på sikt, men vi trenger en vedtatt policy på dette før vi kan gjøre noe. Har du oppfølgingsspørsmål så kan du sende disse til it@nmbu.no

      Vennlig hilsen Bård Holtbakk

  4. Miroslav

    Is it possible to connect iPhone Calendar to TimeTable ( Time Edit ) of courses? And also is it possible to connect with the NMBU calendar???

  5. Margrethe E

    Hei
    Hvordan få nytt passord på linjeforening-mail? Får ikke noe “glemt passord”-knapp ved innlogging.

  6. Themistoklis Tsalkatidis

    Hello!

    Could you tell me how to log in Fronter?

    I used the NMBU username and password but without success.

    Thank you.

    T. Tsalkatidis

    1. Lars Vemund Solerød

      You’re registered with an temporary social security number. You will gain access as soon as HR-department has recieved your permanent social security number.

      If it’s a rush please contact fronterhjelp@nmbu.no.

Comments are closed.